Pulmad Eskaya Beach Resort`is

Pulmad nii kaugel? Mismõttes? Pulmade pidamise viis on samamoodi maitse asi nagu erinevad toidueelistused vms. Meie eelistus abielluda Eestist väljaspool tekitas nii mõnelegi hämmingut, aga kuna tegu on ikkagi meie kahe elu ainukordse sündmusega, siis siinkohal teiste arvamusega arvestamine eriti pähe ei tulnud.  Kuna me pole põhimõtteliselt fännid suurtele pulmadele, pulmamängudele ja kogu fun`i panustamisele ühele õhtule, siis püüdsime täita enda unistused ja leida parima viisi abielu alguse tähistamiseks.

Meie sooviks oli 100% soe kliima, päike ja suur sinine veekogu. Väga tähtis oli pulmareis ja võimalikult vähe stressi külaliste ning korralduse pärast. Mõte sellest, et honeymoon algab vahetult peale tseremooniat või isegi juba enne seda, tundus ääretult ahvatlev. Neid punkte arvesse võttes ei jäänud muud varianti, kui pulm välismaal.

Pulmad (17)

Planeerimine. Ees seisis palju tööd ja planeerimisega tegime algust ligi aasta varem. Juba sihtkoha valik oli päris keeruline. Kuidas me Filipiinide peale jäime, sellest kirjutasime täpsemalt eelmisel lehel. Valida oli paarikümne resordi vahel. Enamuselt neist küsisime pakkumist ja ca pooltega suhtlesime rohkem. Paar välja valitud paikadest jäid sinnapaika krõbeda hinna tõttu või lihtsalt külma ja ebameeldiva suhtumise pärast. See oli päris üllatav, kuidas ei oldud meie rahast huvitatud. Jutt ei olnud ju väiksest summast.

Nimekiri hotellidest, kellelt sai pakkumisi küsitud ja lühike kommentaar:

• Fridays Boracay – meie esimene valik. Läbirääkimised olid juba lõpusirgel, aga takistuseks sai nende ülijäik suhtumine. Nad ei suutnud loobuda pulmapaketi ühest tingimusest, mille järgi pidanuks me minimaalselt rentima 2 majakest kaheks ööks. Kaks ööd nende sviidis tähendanuks meie külalistele sama suurt väljaminekut kui kogu reis kokku. Nõue kehtinuks isegi siis, kui pulmas üldse külalisi ei oleks. Eriti üllatav oli see, kui lihtsalt meid käest lasti, kui me lepingust ära ütlesime. Lahendusi või kompromisse välja ei pakutud. Koht tundus iseenesest fantastiline. Luksuslikud majakesed kuulsa Boracay parimal rannalõigul.
  • Shangri La Boracay – suhtlesime lühidalt. Probleem taas jäikuses. Pakett oli mõeldud suuremale külaliste hulgale. See, et meil ainult 4 külalist oli, neid ei kottinud. Boracay saare kohad saavad seda endale lubada.
  • El Nido Resordid Miniloc ja Lagen Island (Palawanil) – pakutud pulmapakett oli mõistlik, aga need resordid asuvad eraldatud saarel, mis tähendab, et ka külalised peavad peatuma seal. Toa hinnad algavad 800 eurist.
  • Club Paradise Palawanil – samuti eraldatud saarel. Suhtlus igati OK ja kogu ürituse maksumus ka sobis, aga külaliste elu oleks ka siin kalliks läinud. Saar ja rand ise on lihtsalt super, aga “hütid” ei ole väga luksuslikud. Otsustasime esimest korda elus, et majutus peab olema luksuslik. Koht oli nii minimalistlik, et pulmafotograafiks pakuti hotelliteenindajat. Ilutulestik oleks saarel keelatud.

Nimekiri resortidest oli muidugi pikem, aga erinevatel põhjustel jäi suhtlemine lühikeseks. Vaieldamatult kalleim koht Filipiinidel on Amanpulo, aga sellele meie hammas peale ei hakanud. Teistega olid levinumad probleemid kehv asukoht, suur minimaalne külaliste arv või lihtsalt huvi puudus nii väikse ürituse korraldamiseks. Siiski julgeme väita, et Filipiinide parimad resordid sedasorti ürituse korraldamiseks on  meie valik Eskaya ja eelnevas nimekirjas nimetatud kohad.

Eskaya. Kui läbirääkimised Fridays`iga rappa jooksid, oli ürituseni veel aega jäänud mõned kuud. Eriti hea tunne ei olnud. Võtsime taas ette resordi, mis tegi kohe alguses hea pakkumise, aga mille olime asukoha tõttu kõrvale jätnud. Eskaya Beach Resort asub Boholi saarel (täpsemalt Boholiga ühenduses oleval Panglao saarel), mis eraldi sihtpunktina meie reisiplaanidesse ei oleks mahtunud ja ka looduslikult on tingimused gramm kehvemad, st piltide järgi jäid rannad Boholil Filipiinide “pärlitele” mõnevõrra alla. Boonuseks aga sama raha eest palju rohkem teenust ja väga luksuslik majutus.

Philip-(43)

Eskaya Beach Resort`i rand

Ega kirjavahetus sealgi liiga ladusalt läinud. Eriti pingeliseks läks paar nädalat enne kodust lahkumist.  Kohati oli tunne, et meie mure pole piisavalt oluline. Küll pidasime aru, et kas nende arvates pole tulu piisav. Eesti ettevõtted oleksid sama summa eest samadel tingimustel saltosid visanud. Kodust lahkudes polnud me isegi kindlad, kas meile keegi lennujaama vastu tuleb. Lõpptulemus ja leping said sellised:

__________________________________________________________

Eskaya pulmatseremoonia ja 4 öö majutusega pakett – 3890 $

*1 öö I tüüpi villas (vaid mullivanniga variant. Jube 🙂 )

*3 ööd III tüüpi villas koos oma basseini, mullivanni ja merevaatega (vot see juba läheb)

*3 A la Carte õhtusööki ja 4 hommikusööki, Shiatsu massaazid, kokteilid basseini ääres

*Igapäevaselt rataste, kajaki, vesiratta või lauamängude ja DVD kasutamine, saabumisel transfeer lennujaamast ja tervitus

*Pulma õhtusöök kuuele, soeng ja make-up pruudile, 3 minutit ilutulestikku

*Tseremoonia rannas – lilleseadete ja rannakaunistusetega altar, pruutkimp ja rinnakaunistus peigmehele, muusikaseade tseremoonial ja pidulikul õtusöögil (Harana), registreerija, video pulmadest ja pulapäevast, 144 fotot + 2 fotot suures formaadis, pulmatort, 1pdl šampust peale tseremooniat.

*Päev Handuraw Spaas pulmajärgsel päeval. Olgu öeldud, et see päevane spaa nauding oli esimene asi, mis Prints William ja Kate peale abiellumist koos tegid, kui nad alustasid oma mesinädalaid Eskayas.

__________________________________________________________

Saabumine. Sõit Eestist Panglao saarele võttis kokku 31 tundi. Õnneks olime lendude vahele jätnud piisavad vahed, sest juba Soome lennujaam teatas lennu edasi lükkamisest lumetormi tõttu. Lühilennud Filipiinidel ei olnud meil kindlustatud, st hilinemised oleks parasjagu eelarvet mõjutanud.

Viimaseks õhku tõusuks jäi enne meie pulmasaarele jõudmist lend Manila – Bohol. Kuna seal piirkonnas on palju väikeseid saari ja igal saarel mõni rand, siis jätkus ülevalt vaadates piisavalt silmailu. Vaikselt hiilis ligi ka ärevus, mis siiani oli peidus püsinud. Lennuk maandus maailma kõige pisemal lennuväljal Tagbilaranis, kus lennuk isegi ümber ei mahtunud pöörama. Väljudes lõi vastu kuumuse pahvakas, mis meile juba meeldivalt koduse reisitunde tekitab. Maandumine, kottide kätte saamine ja jaamast väljumine võttis ühtekokku aega u. 10 minutit. Esimene mõte oli veenduda, kas meie viie tärni kuurort on ikka meile vastu tulnud või ei. Ja me ei pidanud pettuma. Sellest hetkest hakkasid kuninglikud 5 päeva.

Meile oli vastu tulnud meeldiva juhiga mõnusalt jahe väikebuss. Kahjuks on Eskayal reegel, et inimesi, kes ei ei peatu nende resordis, ei tohi nad eelnevalt kokku leppimata  kusagile transportida. Nii pidime kiirelt veel oma reisikaaslastele transfeeri sebima. Neilt võeti Alona beachi otsa eest 500 kohalikku , mis hilisemal infol ülemakstuks osutus. Norm oleks 300. Meie sõit algas jookide ja külmade rätikutega. Tundsime, et pikk ja väsitav seiklemine on läbi ja nüüd hoolitsetakse meie eest hästi. Harjumatu, kuid väga hea tunne oli.

Hotelli teritoorium oli suur ja sisse pääsesesid vaid hotelli külastajad. Peahoone ees ootas meid hotelli meeskond lillevanikutega. Just nagu filmis. Hotelli juhtkond võttis meid vastu ja kohe saime ka tuttavaks meie pulmakorraldajaga. Kui me vastuvõtust välja astusime, et oma majakesse minema hakata, ootas meid ukse ees golfiauto. Vahemaa oli vast 200 m, aga igaks sammuks pakuti ka edaspidi meile sõidukit. Kotid olid juba masinale organiseeritud. Lisaks juhile ühines meiega väike armas Aasia tüdruk, kes meile teritooriumi ja villa tutvustust tegi. Meie poole pöördus ta alati sir ja mam. Neiu hääletoon oli alandlik ja pidevalt sind austades väikese kummardusega. Neid emotsioone on raske sõnadesse panna, kui oled alati minimalistlikult seljakott seljas reisinud.

Eskaya (5)

Vaade esimese öömaja terrassilt

Villa uksest sisse astudes käis peast mõte läbi, et kas see on kõik on unes või ilmsi. Kõik oli nii ilus ja voodi oli jumalik. Just selline õrn, luksuslik ja romantiline nagu ma olin seda ette kujutanud.  Tuba oli meeldivalt jahe ja lõhnav. Kõrged laed puit taladega, lilled vaasis, külm vesi ja puuviljad, kaunistused voodil ja vannituba, mis asetses värskes õhus. Kõik detailid olid läbimõeldud.

Eskaya

WC oli nagu meie korteri kõige suurem tuba, aga värskes õhus. Mullivanni olid seatud lilled, peegel oli hiiglaslik ja lisaks kraanikausid mõlemale. Kraanikausi kõrval olid šampoonid, vannivahud, kamm, seebid, ihupiimad, žilett, õmbluskomplekt, sääsetõrje jne. Kõik, mida vähegi vaja võiks minna. Pool põrandast oli väikestest kivikestest ja seinad pilliroost. Selles villas pidime ööbima vaid ühe öö, et siis basseiniga luksuslikumasse majakesse kolida.

Philip-(8)

Nagu ikka külmast talvest tulnuna, tahaks esimese asjana merre. Rannas oli täielik vaikus ehk siis täis tühjust ja rahu. Peale merisiilide polnud kedagi. Õnneks ühelegi me peale ei astunud. Kui veest välja hakkasime tulema, tabas meid meeldiv üllatus. Rannas ootas meid noormees kahe rannalinaga. Ometigi ei olnud minnes kedagi kusagil. Vot see on teenindus. Sa ei märka neid, aga kui sa neid vajad, siis on nad olemas. Meie jaoks oli see täiesti teine tase võrreldes seniste üksikute luksusteenuste algetega, mis elu jooksul olime kogenud. Esialgu tundub selline tähelepanu vägagi harjumatu.

Plaanid paika. Järgnes lõunasöök Eskaya juhatuse ja pulma korraldajatega. Eskaya juhatus oli meid kutsunud lõunastama manager Boyga, pulmakorraldaja miss Sunshine`i, lilleseadja ja fotograafidega, keda oli lausa 5. Tutvumise ja planeerimise kõrvale serveeriti võimas lõuna: büreesupp, kanafileega salat ja pearoog kahes valikus. Meeting sai igati produktiivne. Kui veel kodust lahkudes ei olnud me teadlikud detailidest ja see näris meid korralikult, siis nüüd sai selgeks, et muretsesime asjata. Oleks meile keegi vaid varem öelnud, et ärge muretsege, kõik saab korda.

Muudatusi tuli mitmeid. Esiteks pidi meie tseremoonia olema väikesaarel, milleks olime saanud sealselt valitsuselt ka loa. Korraldajate pilte nähes, sai see idee kiiresti kõrvale lükatud. Tegu ei olnud ilusa üksiku saarega keset suurt ja sinist vett. Pildil oli näha küngas tohutu orasheinaga. Nii sai meie JAH-sõna ütlemise asukohaks hotelli rand. Tasapisi said paika lilleseaded ja nende värvus, road, päeva ajakava ja muusika. Muusika valik oli ka päris lahe. Boy viipas korraks käega, kui toodi kohale makk. Kui play nuppu vajutati, kostus sealt just Marini välja valitud tseremoonia lugu 🙂 . Kõigi meie soovidega arvestati probleemitult ja keegi ei proovinud meid milleski ümber veenda.

2. päeval kolisime luksimasse villasse, millel oli lisaks ka oma bassein. Kuna kõik plaanid said sisuliselt ühe lõunasöögiga paika, siis selle päeva sisustasime tuuriga Boholil.

Eskaya (1)

Fotosessioon ülejäänud 3 päeva villa basseini ääres

23.02.2012 ehk pulmapäev

Pulmapäeva a la carte hommikusöök ei tahtnud enam väga sisse minna. Ettevalmistused tseremooniaks pidid algama kell 12.00 ja tseremoonia ise kell kolm. Kell 11.30 olime veel mõlemad toas ja nautisime päikest (nauding see küll enam päris polnud).  Peale kahteist helises telefon ja teatati, et golfiauto tuleb Marinile järele ja algab pruudi set up.  Viidi mind siis spaa majakesse, kus pulmakorraldaja Sunshine oma meeskonnaga juba valmis oli. Kohal oli ka meikar Ruffa. Tegu oli geiga ja super inimesega. Polegi vist nii puhast tõugu geiga varem kohtunud.

Mind pandi istuma mugavasse tugitooli seljaga peegli poole. Pidin usaldama nende tööd ja rahustama ennast, et mul pole proovi meiki ega soengut tehtud :). Aeg läks naljatades ja vesteldes elust ning Eesti meestest. Kui lõpuks peegliga tutvust tegin, siis pettuma küll ei pidanud.

Peale ettevalmistusi järgnes fotosessioon. Kuna meie käsutuses oli kuus forograafi, siis kolm asusid tööle Raiduga ja kolm Mariniga. Esialgu oli mõte kuuest fotograafist ebareaalne, aga pärast video nägemist saime väga hästi aru, kui palju see juurde andis. Loomulikult see tähendas suurt tähelepanu igal sammul. Vaata siia kaamerasse ja siis sinna, vahepeal meigi korrastamine jne.

Rait ja täpselt pooled meie pulma külalised

Poistel oli aga päris lõbus :). Shooting algas toas, kus filmiti Raidu vande kirjutamist. Seejärel aitas isamees nö peigmehele kuue selga ja möll jätkus aias ja lõpuks all rannas.

Pruutkimp

Pruutkimp oli võimas. Ilus värvikas ja mehiselt raske. Selle viskamine läheks vist ohtlikuks.

Kleidi eksponeerimine tundus nagu väike traditsioon

Erinevate detailide pildistamine oli selle fototiimi eripära. Väidetavalt olid nad selle poolest lausa kuulsad. Eraldi said pildile näiteks kleit, sõrmused, Raidu ülikond ja veel terve rida meiega seotud pisiasju.

Pruut sai valmis

Tunne oli nagu printsessil, kelle ümber kõik sagivad. Ei olnud kahtlustki, et miski ei õnnestu või et päev ei kujune meie elu kõige helgeimaks, ilusaimaks ja olulisimaks senises elus. Hoolt oli kantud pisimagi detaili eest. Ühenduses kõigi korraldajatega oldi raadiosaatjate abil, nii et kõik olid teadlikud teisel pool resorti toimuvaga.

Paremal meikar Ruffa

Tore oli ka hetk, kui meiega ühinesid Nele ja Kristi. Isegi, kui me ei pidanud oluliseks külaliste olemasolu, siis oli mega tunne, kui kuulsin neid saabumas Spa ruumidesse. Vähemalt kellegagi jagada neid emotsioone, mis ei tahtnud enam kuidagi hinge mahtuda. Ka meie külalistele tehti Ruffa poolt make-up ja soengu korrastus, mis minu teada polnud varemalt kokku lepitud.

Pulmaauto

Hotelli teritoorium oli nii suur, et isegi väikese golfiautoga sõit rannapoole võttis natuke aega ja lisas juurde elevust piisaval määral. Elevust lisas ka hetk, kui möödusime meie villast ja juhuslikult just sellel hetkel Rait uksest välja astus. Seda taipas ka juht, kes koheselt kiirust lisas nii, et mina vaid tema valgeid viigipükse nägin.

Samal ajal ettevalmistused rannas

Teekond altarini oli pikk ja kui ma ei eksi siis tahtlik orgunn meeskonna poolt. Üllatuseks oli meie laulatusest osa saama tulnud nii mõnigi hotelli külastaja ja töötaja. Jalad värisesid, süda oli saapa sääres ja minu haripunkt oli saabumas sellel hetkel, kui ilmusin pambusvõsa vahelt esmakordselt peigmehe ette, kes ootas mind eemal altari ees. Põnevust lisas ka see fakt, et me ei olnud nüüdseks juba pool päeva üksteist näinud. Seda ärevust ei saa kirjeldada. Seda peab tundma. Teadsin, et sellel hetkel olin ma kõige, kõige, kõige….. Meie tseremoonia üks oluline detail oli, et see saab toimuma paljajalu nii, et liiv oleks varbavahel tunda :).

Viimased sammud vallalisena paljajalu

Ainuke möödalaskmine oli ehk helitehnika ja mikrofon meie laulatusel. Seda polnuks nüüd küll vaja. Meie neli külalist seisid meist paari sammu kaugusel ja kuulsid kõike ideaalselt ning kolmandatel isikutel pole vaja jutlust ju kuulda. Eks korraldajad tahtsid vaid parimat, aga me ise oleks eelistanud ilma võimenduseta tseremooniat.

Korraldajate soovitusel lisasime tseremoonisse ka ühe kohaliku traditsiooni. Et kuna Filipiinidel, siis midagi ka nende moodi. Nele ja Mart pidid meid ühendama looriga, mis sümboliseeris algavat ühist kooslust.

Kui Marini saabumise muusika tuli lindilt, siis muul ajal mängis taustaks stiilipuhas ansambel. Eks asju, mida mõelda, oli tol hetkel palju ja praegu ei oskagi meenutada, millist muusikat nad tegid ja kui head nad ka olid 🙂

Pärast tseremooniat ja esimest kokkulöömist rannaliival ootas meid banka, mis meid poole tunni kaugusel asuvale Virgin Islandile viiks. Plaanis oli vaid liivast koosneval saarekesel pildistamine ja ühtlasi oleks see ka väike tegevus. Poolel teel sai ka perekonnanimi pudelisse topitud ja ära visatud. Nüüd hulbib see kusagil kaugel.

Kohale jõudsime täpselt õigeks ajaks. Saime parima valgustuse oma pulmapiltidele. Nimelt on ju päikseloojangu värvitoonid parimad, et romantilist õhkkonda jäädvustada. Mõnus mini saareke vaid meie seltskonnale.

Meie külalised väntasid ka väikse filmijupi, millelt oli huvitav jälgida, kuidas fototiim ümber meie sahmerdas. Tundus, et nad olid kõikjal. Pärast anti meile lisaks paberil fotodele kaasa 5 dvd plaaditäit materjali.

Eskaya`sse tagasi jõudes ootas meid õhtusöök. Sellegi ülesandega oldi supper hästi hakkama saadud. Dekoratsioon laual oli vägagi ainulaadne. Ehk pisut liiga suur keset lauda, mis tegi raskeks üle laua kõigiga suhtlemise, aga pulma sobib vast gramm rohkem kui vähem.

Torti nähes tekkis esmalt küsimus, et kas oleme ikka õiges kohas, sest selle suuruse järgi oleks meil nagu 100 inimese pulm. Järgneval päeval selguski, et kogemata sooritati vähe suurem tellimus :).  Kadedad me ei ole – torti sai õhtu lõppedes kogu hotelli personal.

Õhtu kõrghetkeks kujunes ranna lähedalt paadist lastud ilutulestik. See oli tõesti ilus.

Kogu meeskond oli õhtusöögi ajal meie lähedal murul ja jäi mulje, et neil oli väga lõbus. Mingi hetk paluti meiega koos pildile ka kogu korraldav seltskond. Kusjuures pilti tegi manager Boyd. Kui nii mõneski valdkonnas võib öelda, et Filipiinid on võrreldes Euroopaga madalamate standarditega, siis ma olen kindel, et see meeskond oleks edukas ka Eestis. Eriti fototeenus, mille sarnast siin pulmades kohanud ei ole.

Meist veidi eemal, suure basseini ääres oli sel õhtul live muusika. Ühesõnaga ei jäänud ilma tantsuta ka meie pulm. Kui pruutpaar mingi hetk püsti tõusis ja tantsima otsustas minna, sattus järgmiseks looks “Sex pomm” 😀 Õnneks küll kena naisterahva esituses, mitte nii räigena nagu originaal on.

Umbes nii see meie imeline päev ka lõppema hakkas. Kesköö paiku saadeti külalised oma hotelli poole teele ja meie siirdusime väsinuna, kuid õnnelikena oma villasse…

Handuraw SPA. Järgmine päev oli meie viimane päev luksuses. Peale seda oli algamas paar nädalat kestev pulmareis mööda Filipiinide põnevamaid paiku. See viimane päev sai aga eriti väärikas. Meie pakett sisaldas sisuliselt terve päev kestvat spaa külastust, mis nagu varem mainitud, oli esimeseks ühiseks tegevuseks ka äsja naitunud Williamile ja Kate`ile. Uhke värk, eksole.

Spaa päeva inglise keelne kirjeldus:

Spa Handurw Loverś Journey. A combination of romance & luxury, this treatment package is perfect for honeymooners. It combines al the elements for celebrating your new life together and enhancing your relationship amidst maical surroundings and romantic spa treatments.

• Gugma Love Journey
    • Rituaal jalgadele
    • Artemis soolaga keha koorimine
    • Chocolate Hills Wrap
    • Gakus (lovers’ Embrace) Soak
    • Kadait (Peace) Body Massage
    • Seaside waterfall experience

Kogu spaa maja oli tol päeval vaid meie päralt ja teenindus personaalne. Tsillisme mullikas, aurusaunas, rohketel protseduuridel, massaazidel ja vahele söögid-joogid. Ulme mõnus ühesõnaga. Paremat esimest abielu päeva ei oskaks tahtagi. Viimase päeva lõpetasime õhtusöögiga rannas, mille korraldus suutis ikka veel meid üllatada. Laud kaeti vahetult vee piirile ja taas olime vaid meie, aga teenindajaid oli koguni 3, kes siis terve selle aja paarkümmend meetrit eemal rivis seisid. Ja nagu sellest veel ei piisa, saabusid veidi enne magustoitu serenaadi lauljad. Täiesti grazy 🙂

Kuidas siis tagantjärgi tundub? Selle kirjatüki kirjutamise hetkeks on pulmadest juba möödas üksjagu aega ja eks emotsioonide edasi andmine on nagunii nagu ta on. Aga asja mõte on selles, et oleme veendunud, et selline pulm oli meie jaoks parim variant. Mõne pisiasja kallal võiks norida, aga milleks? Positiivset elamust oli meeletult, kuid eelnevat närvikulu kindlasti vähem kui klassikalise Eesti pulma korral olnuks.

Faktidest veel nii palju, et ametlikult on meie abielu sõlmitud siiski Eestis. Enne ära sõitu käisima ilma erilise tseremooniata Pärnu maanteel ära ja kirjutasime alla. Nii on lihtsalt juriidiliselt palju lihtsam. Lisaks Filipiinode abielud on eluaegsed ehk siis ei kehti seal riigis lahutust. Mitte seda, et meil lahutust vaja läheks.

Kui olime juba koju tagasi jõudnud, saadeti meile järgi lühike video, mille fototiim oli kokku lõiganud. Võibolla annab just see kõige paremini edasi meie sündmuse emotsiooni. Videot ennast näeb pulmakorraldaja kodulehelt – pulmavideo.

Rubriigid: Reisid, sildid: , , , , , , . Salvesta püsiviide oma järjehoidjasse.