Mt Pinatubo ja Subic Bay

Filipiinide vulkaanidest kõige huvitavam on Mt Pinatubo, mis eristub teistest nii oma praeguse välimuse kui ka ajaloo poolest. Nüüdseks on Pinatubo kustunud ja mingit möllu sealt enam ei tule, aga 90-ndatel toimus viimase aja üks traagilisemaid purskeid, mille käigus mägi 300 m madalamaks muutus. Turistide rõõmuks saab ümbritsevaid tuhavälju, kraatris olevat rohelist järve ja mäge ennast külastada päevase tuuri käigus.

Peale selle, et Pinatubo on Manilale suht lähedal (vaid paarsada kilti põhja poole), on ta nö Manila lennujaama konkurendile, Clarkile, eriti lähedal. Meil õnnestus Clarki kaudu saada lennupilet tagasi Hongkongi vaid 37 € eest ja seepärast oli igati mõistlik jätta see vulkaan reisi lõppu. Kuna matk koos transfeeriga võtab terve pika päeva, siis plaanisime enne ja peale seda ööbida Angelese linnas.  Reaalselt aga läks teisiti. Juba enne reisi võtsime ühendust nö Eesti mehega Filipiinidel ehk Aivariga (Trip.ee teema temast), kellelt palusime abi oma pulmavarustuse hoiustamisel, et ei peaks kogu pika reisi jooksul kleite ja värke kaasas kandma. Aivar tuli meile Manilasse vastu ja viis oma vennale kuuluvasse hotelli Subic Bays, mis pole Clarkile ja Pinatubole küll nii lähedal kui Angeles, aga siiski mõistlikul kaugusel. Nii et kurikuulus prostitutsiooni-pealinn Angeles jäi seekord külastamata.

Grand View Subic Resort

Hommikuks organiseeris Aivar meile transpordi Capasesse, ehk siis külasse, kust tuurid alguse saavad. Omapead Pinatubole ei lasta. Võrreldes keskmiste tuuri hindadega, mis seni olime võtnud, on Pinatubo kuradi kallis (odavaim, mis suutsin eelnevalt netist leida, oli P3000). Võis arvata, et suure osa sellest moodustab sõit Manilast matka alguspunkti ja omapead kohale tulles on olukord leebem. Tegelikult küsiti meie käest ikkagi P2500, mis tundus täiesti absurd. Loomulikult näitasime seda ka välja, et küsitud hind pehmelt öeldes humoorikas on ja siis tehti meile hinnakärbe. Nüüd taheti vaid P1800, mis kõlas juba paremini, aga endiselt kallivõitu. No mis ikka teha, tuli raha välja köhida ja teele asuda. Alustasime kell 8.

Matk mööda tuhavälja jõesängi

Esimene raja osa viiakse jeepidega, siis läheb maastik karmimaks ja järgneb paari tunnine kerge jalgsimatk. Kaasa anti ka giid, kes meile tuntud keeli kahjuks ei mõistnud. Iseenesest ei ole mingi probleem teiste gruppide või gps-i abiga kohale jõuda, aga ilma giidita lihtsalt minna ei tohi. Ja kui me õieti aru saime, siis on kõik giidid kohalikust külast, mille rahalises toetamises pole ju midagi halba.

Pinatubo vulkaani kraater

Kraatri servalt avaneb tõesti võimas vaade. Kahju ainult, et tol hetkel pilves oli ja head pilti ei saanud. Järv on sügav-rohelist värvi ja ümbritsev keskkond väga maaliline. Järve vesi sisaldab väävlit ja ilmselt veel üht-koma-teist kahtlast, aga lühike suplus on lubatud.

Palju aega kohapeal olla ei saa. Umbes tunni pärast hakkas meie giid juba kibelema. Palju võimsama elamuse saaks kindlasti ööbimisega tuuril, mis tähendaks järve ääres telkimist. Arvata võib, et sellisel juhul õnnestuks näha ka selget ilma.

Kell 1 olimegi Capases tagasi ja hakkasime Subiku poole sõitma. Need, kes Manilast tulevad, alustavad öösel kell 3 ja jõuavad tagasi hilisõhtul.

Subikus vaatasime üle ka kohaliku ranna ja mere, mis näevad Filipiinide kohta veidi trööstitud välja oma tumeda liiva ja veega (ka purske tagajärg). Kergelt uurisime ka värvikat tänavaelu, mis andis ettekujutuse Angeleses toimuvast. Iga baari ees oli mõni linnuke, kes oma tagumiku ja püstiga mehi ligi meelitavad. Stripi ja vast ka vängemaid baare oli palju rohkem kui söögikohti. Meenusid Tai teatud tänavad.

Hommikul vara võtsime kohaliku takso (P3000) ja sõitsime Clarki, mis tähendab, et ees ootas meid paar päeva Hongkongis ja Filipiinidega sai selleks korraks kõik. Ühtlasi lõppes ära ka odav elu ja troopiline kliima, sest Hongkongis on Märtsis õhusooja vaid 20-ne kanti ja elu märgatavalt kallim.

-loe edasi HONGKONG

-või mine TAGASI ALGUSESSE

Rubriigid: Reisid, sildid: , , , , . Salvesta püsiviide oma järjehoidjasse.